Cassoleta de sípia amb carxofes i ou dur.

Ja heu pogut comprovar que de receptes salades no en poso massa. No sé perquè però no tinc mai la càmera de fotos a punt, en canvi això no em passa amb les postres. Però de tant en tant arribo a temps i puc captar l'imatge abans de que els  plats estiguin nets.
Ara que és temps de carxofes m'agrada fer-les amb tot tipus de plats, i agafant de base la cassoleta de divendres sant vaig canviar el bacallà per una sípia ben grossa i va sortir aquest plat.  Per sucar-hi pa i repetir.
Necessitem (per a 4 persones):
-una sípia ben grossa
-una carxofa per cap
-un parell de patates mitjanetes.
- 2 ous durs
-1ceba tendra i un parell d'alles tendres
- una copeta de vi blanc
-caldo de peix
- oli, sal

Netegem i tallem les carxofes a 4 talls i les fregim una miqueta. Les reservem.
Pelem i tallem, escantonant-les, les patates i les reservem.

A l'oli de fregir les carxofes hi posem la ceba ben petita i la sofregim bé, a meitat de cocció hi posem els alls ben petites i ho acabem de deixar sofregir. Quan comenci a agafar color hi posem la sípia tallada a talls grossos i ho remenem tot una mica. Hi afegim el caldo (ha de cobrir la sípia una mica més de la meitat).  Quan arrenqui a bullir baixar el foc i deixar-ho mitja hora, aleshores  posar-hi les patates i deixar-ho un quart d'hora més .Rectificar de sal.  Posar-hi el vi i les carxofes i, quan punxant-t'ho amb una forquilla,  noteu que  tot és ben cuit hi poseu l'ou dur, tallat pel mig.  Sacseu una mica la cassola (si ho remeneu se us trencarà tot) perquè es barregin bé tots els ingredients i ho teniu a punt per emplatar.

Comentaris

  1. mm te d'estar molt bo jaj a mi em els plats salats em pasa igual jeje petons

    ResponElimina
  2. Que rico plato, tiene muy buena pinta.

    Saludos

    ResponElimina
  3. m'agraden tots els ingredients....per cert fa uns dies vaig publicar el teu timbal de patata

    bon cap de setmana

    ResponElimina
  4. Perquè fa poc que he dinat, que sinó... bé, per sopar (serà un festival).

    ResponElimina
  5. Dolça; No és d'extranyar, que quant vas a buscar la màquina, no hi trobis res... amb aquest plat tant i tant expectacular, la sípia les carxofes l'ou dur i la presentació i l'ho bo que tè que està i... que vagi de gust Dolça¡¡
    Salutacions "ganxeta"

    ResponElimina
  6. Hola Dolça, estimada, i guapa tu

    es un plat de luxe, jo el faig molt semblán,. però com que ja saps que soc la Reina del vermut blanc sec,...
    es un del petits canvis que i faig,...per sucar-hi pa...però fet a casa es clar...je,je

    mil petonetes maca, Susanna

    ResponElimina
  7. M'agraden moltíssim tots els ingredients que hi has posat. Segur que queda una recepta boníssima. Un dia d'aquests la faré. Salutacions.

    ResponElimina
  8. A mi també m'agraden molt les carxofes, l'altre dia en vaig fer ues amb vieires boníssimes. I amb sípia, em sembla un mar i muntanya deliciós! El proper cop hi posaré ou dur ;)

    ResponElimina
  9. Sort que li vas poder fer la foto a temps!!! quina bona pinta. Una bona combinació d'ingredients.

    ResponElimina
  10. Què bones les carxofes... i amb la resta d'ingredients ha d'estar més que bo! Petons

    ResponElimina
  11. Que bona aquesta cassoleta. Com tu dius per sucar-hi pa.
    Petons.
    Belén
    http://www.alacuinaambunparelldous.blogspot.com/

    ResponElimina
  12. Quina cassoleta tan bona, amb aquesta combinació de gustos:

    ResponElimina
  13. Dolça, hola guapa,
    Trobo que és una excel·lent combinació, mmm! Prenc nota ;)
    Gràcies per compartir aquest plat exquisit! :)
    Petons i feliç setmana,
    Marina

    ResponElimina
  14. Aquesta recepta me'l apunto han d'estar boníssimes aquestes sípies!!
    Ptns
    M

    ResponElimina
  15. La sèpia ens agrada molt, les carxofes també, doncs una combinació perfecta, pero quina sort que quan vas arribar amb la maquina encara el plat fos ple.
    Petons

    ResponElimina
  16. Que bona aquesta recepta...la farem segur.
    molts petons

    ResponElimina
  17. Quina bona pinta! m'encanten les carxofes i la sipia...me l'apunto!

    ResponElimina
  18. Gràcies a tots! ja veig que va valere la pena fer un crit i dir allò de : No mengeu RES fins que no hagi fet la foto

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  19. Brutal, adoro la carxofa i t'ha quedat brutal! :O

    ResponElimina
  20. Dolça,
    Ho defineixes la mar de bé, per a sucar-hi pa, ... i tant que sí.
    Com que arribo tard suposo que ja no en deu quedar ni una engruna, oi?.
    Petons.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides