Mandonguilles amb avellanes i ceps

Dies enrera tots vam cuinar pensant amb en Santi Santamaria, quan vaig veure la recepta que va penjar l'Alfons i  em vaig animar a fer-la. Em van agradar les verduretes, blanquejades i saltejadetes al moment de menjar-les, però el que em va  encuriosir més i em va agradar força va ser la manera de preparar la pilota. Vaig pensar  en  fer-ne unes mandonguilles, a l'estil de casa, fent  xup-xup una bona estona, enlloc de bullir-la en brou.
El resultat aquí el teniu:
Vaig agafar 300g de carn de vedella picada i la vaig barrejar amb 300g de carn de porc, picada també. A banda vaig picar 250g de "vellanes" torrades i les vaig barrejar ben barrejades amb la carn.  Vaig xopar una molla de pa amb llet i un ou i ho vaig estar treballant tot una bona estona. Salat i salpebrat al gust.  Vaig fer les mandonguilles i les vaig arrebossar amb una miqueta de farina. Immediatament fregides i reservades. A l'oli del fregit hi vaig posar mitja dotzena d'allets tendres perquè es sofregissin i després hi vaig posar les mandonguilles, mig cobertes de caldo i una miqueta de vi ranci. Una bona estona fent-xup a foc baixet i quan el líquid ja havia minvat força hi vaig posar uns quants ceps talladets ( eren congelats). Xup-xup una estoneta més fins que vaig veure que la salseta s'havia reduït prou i que els ceps ja eren cuits.

Què us sembla? Ve de gust?

Comentaris

  1. Doncs si, i tenint en comte que encara no he sopat, venen molt de gust.
    Fins aviat,
    Elisabet

    ResponElimina
  2. Dolça; Amb "vellanes" de Reus aquest plat té que ser insuperable... i a més a més amb el xup-xup corresponent... supera aquest insuperable d'avans.
    Unes molt bones mandonguilles Dolça, que vagi de gust "ganxeta"
    :-D :-D :-D

    ResponElimina
  3. Que si bé de gust?, pots creure que tot i haver sopat no em faria res menjar-ne un parellet?...unes mandonguilles que criden a taula! Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Dolça, la veritat em sembla unes mandonguilles excelents, me agraden molt els avellanes, properament els prepararé, salutaçións paco

    ResponElimina
  5. Què em sembla? Doncs que devien estar boníssimes! I tu fent país, amb les vellanes, eh?
    Petons

    ResponElimina
  6. segur que estàven bonissímes! a més són fàcils de fer :-)

    ResponElimina
  7. No hay cosa que me gusten más que las albóndigas ¡¡¡¡y esa tienen una pinta buenísima.
    Besitos

    ResponElimina
  8. Ostres, han de quedar super gustoses! A casa les avellanes (de Reus!) ens encanten, així que el proper cop que faci mandonguilles o hamburgueses, provaré de ficar-hi avellanes ;)

    ResponElimina
  9. Pero que bones, les avellanes han de donar-li molt de sabor...prenc nota
    petonets

    ResponElimina
  10. Vaya que si me gusta ...este guiso tiene muy buena pinta ...bsssMARIMI

    ResponElimina
  11. M'encanten les mandonguilles, les avellanes i els ceps, per tant que vols que et digui?, em sembla excel·lent el plat que ens presentes.

    ResponElimina
  12. Que què em sembla? Que ha d'estar boníssim, per sucar bona cosa de pa. Un plat fantàstic (i de segur que els xiquets no protesten, perquè deu estar ben tendra, la carn;-). Besets.

    ResponElimina
  13. jo qualsevol recepta que veig ceps.......allà que voy jjaja

    mai hagues posat avellanes barrejades amb la carn, sempre s'aprenen coses noves en el mon de la cuina

    ResponElimina
  14. M'agrada molt aquesta salsa que li has posat, és molt original! Jo vaig fer-la amb lluç i era molt bona, segur que amb les mandonguilles tb queda boníssima!

    Un petó :)

    ResponElimina
  15. ve molt de gust, i tant, i amb les 'vellanes', que no faltin, eh?

    ResponElimina
  16. Que si ve de gust, ara per esmorzar una petita tapeta seria com somiar. La propera vegada quer en faci provaré amb les avellanes, duen donar un toc força especial i bo
    Petonets

    ResponElimina
  17. Ai les mandonguilles! Això sí que ve de gust! I un bon pa per sucar-hi...

    ResponElimina
  18. Hola! Com a company gastroblocaire et saludo i em faig seguidor teu. Molta sort i bona cuina! ;)

    Roger

    ResponElimina
  19. I tant que ve de guuust! Boníssimes aquestes mandonguilles. En sóc fan, així que hauré de provar aquesta versió...
    Petonets!

    ResponElimina
  20. Què bones!!! m'encanta la combinació de les avellanes i els ceps amb les mandonguilles.

    ResponElimina
  21. Veig que això de les mandonguilles agrada molt!! Això que quan en faig a casa sempre em diuen: i no podries fer carn de veritat?

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  22. las hemos probado y estan buenisimas
    Bona revetlla
    peto

    ResponElimina
  23. Hoy las he publicado tus albondigas,geniales¡¡
    Bona setmana

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides