Ceba caramel·litzada amb melmelada de figues

Avui us poso un acompanyament facilet de fer que dona un toc diferent a aquells filets o bistecs de vedella a la graella, que a vegades no sabem amb què acompanyar i acabem obrint una bossa de patates xips.

Necessitem:

  • -Dues cebes grosses
  • -Tres o quatre figues coll de dama
  • -Una cullerada de melmelada de figues
  • -Oli i sal


Agafem dues cebes ben grosses i les tallem en juliana. Les posem en una paella grossa o al wok, amb un raig d'oli  i un polsim de sal i les deixem coure anant remenant, a foc ben baixet, durant una hora o fins que vegem que està daurada uniformement, però no torrada. Ara hi afegim tres figues tallades i estem remenant uns tres minuts fins que es comencin a desfer. Una cullerada de melmelada de figues, tres minutets més i  a taula acompanyant la peça de carn que més ens agradi. 
També és molt bo amb  foie o amb llomillet de porc.

Els agradarà aquesta recepta a la Bet i la Mireia de Fruits Saborosos? Espero que si!

Comentaris

  1. Jo sempre tinc un potet de ceba caramelitzada a la nevera. Provaré la teva versió amb figues. Pinta molt bona!!!
    Petons

    ResponElimina
  2. tiene que estar muy rica, para acompañar carnes, ideal, bsts

    ResponElimina
  3. Uau! Una melmelada perfecte, que segur que passa sense gana! Per acompanyar carn vermella és perfecte! Petons

    ResponElimina
  4. Qualsevol cosa amb ceba caramel·litzada és un èxit segur!!!... i a més amb figues!
    Jordi

    ResponElimina
  5. Molt bon acompanyament. Tens rao, moltes vegades per no pensar anem al mes fàcil

    Una Abraçada, Agustí Cangrejo Grande

    ResponElimina
  6. Dolça,
    Sóc un boig de les figues. Em sembla una excel·lent combinació, per a un acompanyament diferent.
    Enhorabona!

    ResponElimina
  7. Aixo es un pecat !!! de bò que deu ser....quinas ganes de xucari el dit !!!
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Es com un chutney, veritat???? Soc una aficionada a acompanyar les carns amb ceba y fruita... molt bona aquesta combinació. Petons,

    ResponElimina
  9. Primer de tot moltes gràcies per participar! et ben asseguro que aquesta recepta té tots els requissits per que ens agradi moltíssim!! és molt fàcil de fer i senzilla!!

    Petons

    ResponElimina
  10. Jo estic segura que les nenes del Fruits Saborosos estaran contentes amb aquesta recepta! Ho estic jo, fixa't.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  11. Holaaa, un acompañamiento que tiene que estar bien bueno con la carne.
    Te he visto por ahí y como hacía mucho que no venía he venido a hacerte una visitilla.
    Un besooo

    ResponElimina
  12. mmm... un acompanyament de categoria!
    La ceba caremel·litzada més la dolçor de les figues... Ha de quedar delciós.

    ResponElimina
  13. Eii!

    No tinc perdó!! Feia dies que no em passava per aquí!! Cada dia m'estic aficionant més a la cea caramel·ltzada... Però no m'he animat a preparar-la mai... A veure si m'animes tu! ;) jeje

    Petonet!

    ResponElimina
  14. Nena... mort a les patates xips!! on hi hagi un acompanyament com aquest qui hi pensa amb les patates?
    petonets

    ResponElimina
  15. Dolça, has guanyat el concurs!! moltes felicitats. T'hauries de posar en contacte amb nosaltres:
    per mail: elsfruitssaborosos@gmail.com
    o per telèfon: 658254280

    tenim una cosa per tu

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides