La Giberga, un restaurant de festa major.

El 25 de setembre, a Reus es celebra la festa major petita en honor a la patrona de la ciutat, la Mare de Déu de la Misericòrdia.
A més, a casa meva estem de festa grossa ja que es celebra l'aniversari de casament dels meus pares, aquest any 54.

Dos fets com aquests s'han de celebrar amb un dinar a l'alçada. I que millor que estrenar La Giberga.
Un restaurant acollidor situat al carrer d'en Vilar 12-14, al vell mig de la ciutat ganxeta. Una amfitriona, la Mai, acollidora i professional que va procurar-nos tota mena de detalls perquè passéssim una vetllada magnífica.



Vam anar-hi tard, molt tard... n'hi ha que treballen fora de Reus i ahir no feien festa, i mentre esperàvem ens va obsequiar amb un aperitius i ens vam entretenir amb uns crespells de bacallà i un pa de vidre sucat amb tomàquet i pernil ibèric.  

Només dir-vos que els crespells van fer que la meva mare digués allò de... mmm són com els que feia l'àvia... i si tenim present que l'àvia tenia una botiga de pesca salada ... no cal dir res més!

Vam demanar només un plat, les racions més que generoses dels entreteniments i el consell de la Mai van fer que així ho féssim... i vam encertar!
Calamarsons fregits

Mil-fulls de peus de porc i fetge d'ànec amb crema de celerí

Cassola d'arròs del Delta amb ànec i naps

Bacallà confitat i gratinat amb alls tendres i fesols del ganxet

Llobarro rostit amb llit de patates i ceba caramel·litzada amb vinagre Forum
Un detall molt tendre que va tenir la Mai cap el meu pare, es va entretenir a treure-li les espines perquè s'ho pogués menjar tranquil·lament 

Timbal de patata i botifarra amb ou escaldat

Un DEMPEUS, del Priorat va regar tot el dinar que vam acabar, com no podia ser d'altra manera, gairebé per unanimitat amb  biscuit de "vellanes" del Baix Camp amb xocolata i la joveneta de la colla va demanar unes postres de tota la vida, pa amb oli, sal i xocolata.



Què voleu que us digui, les fotografies, encara que siguin de mòbil són prou suggerents. Els que coneixeu a la Mai sabeu com és ella, franca, directa i la seva cuina és com ella, sense compliments, ben feta i generosa.

D'altres que hi han passat i han opinat són la Marta i la Maragda. Jo us convido a que seguiu les nostres passes. Nosaltres segur que hi tornarem!

I només desitjar-li molta sort en aquesta aventura ja que la Mai ens ha demostrat ser valenta i emprenedora engegant aquest restaurant en uns moments com els actuals... però com diu ella... hi ha dies que no és per tirar coets, però anem fent... i només fa un mes i mig.

Comentaris

  1. Ja n'he sentit a parlar en algun altre post. I fa molt bona pinta! A veure si un dia m'hi animo i faig els honors. Petons

    ResponElimina
  2. Jo no n´he sentit parlar, pero quan pugi a REus hi faré un cop d'ull. Aixo te molt bona pinta.

    Un Abrazo, Agustí Cangrejo Grande

    ResponElimina
  3. Tinc moltes ganes de visitar el restaurant de la Mai, a veure si el proper dia que baixem a escalar a la Mussara li fem una visita ;)

    ResponElimina
  4. Quan fem la excursió pel l’oli mirarem d’anar-hi, en tenim moltes ganes, i amb aquests plats que fan molt bona pinta. Ummm
    Petons

    ResponElimina
  5. Esperem que el Dempeus estigués a l'alçada dels magnífics plats de la Mai. Gràcies per la tria y la menció!!. Salutacions

    ResponElimina
  6. Hem coincidit amb això de les celebracions. Nosaltres hi vam anar per a celebrar l'aniversari de casament, sols eren 23. I ara estic pensant de celebrar-hi els 50 anys del meu marit, d'una manera íntima.
    Em va agradar molt, a més de la cuina, el tracte i diria la professionalitat d'aquest tracte. Agradable, correcte i a la vegada proper. així com l'ambient que s'hi respira, net, clar sense res superflu. Aconsello a tothom que hi vagi,els preus s'ajusten a la qualitat, cal donar suport en aquestes iniciatives a la ciutat.
    Ja veus, estic plenament d'acord amb tu, jo, també, una ganxeta. Petons.

    ResponElimina
  7. gracies per la teva visita al meu blog... tens rao, Siurana en va agradar molt, es un poble precios!!!!
    també m'agrada la cuina, així que em quedo pel teu blog!!!!
    petons
    carmen

    ResponElimina
  8. Hola Dolça guapa tu

    En primer lloc PER MOLTS ANYS PELS PARES, que maco, i moltes gràcie sper compartir aquestes delicies

    Bon cap de setmana i mil petonets Susanna

    ResponElimina
  9. Ep, jo també hi aniria abans d'hora si surten aquests entreteniments. Quina selecció de plats... ja passaré nota a una reusenca que conec perquè hi passi de visita (si és que no hi ha anat ja, clar).

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides