BLAIETS 2013 La recepta definitiva!

Torna a ser Sant Blai, tornen a tocar Blaiets.
A casa no perdonen mai i porto una setmana sentint el meu pare, el meu home i la xiqueta... recorda que s'han de fer blaiets, recorda...
Doncs, som-hi! A més ja tenim el motlle😁
-


A partir de  recepta dels darrers anys, però, recordant un consell que em va donar la Rosalia en un comentari, hi he afegit farina d'ametlla. 

Necessitem:
  • 250g de mantega
  • 250g de sucre
  • 4 ous
  • un sobre de llevat químic
  • 600g de farina
  • 200g de farina d'ametlla
  • Sucre avainillat
  • un ou per pintar-los
 Es bat la mantega amb el sucre fins aconseguir una massa fina i blanca. Hi incorporem els ous i seguim batent. Hi afegim la farina d'ametlla , el llevat i el sucre avainillat i ho remenem bé. Ara començarem a amassar incorporant la farina poc a poc fins que la agafi tota.
Deixem la massa a la nevera un parell d'hores i procedim a estirar-la amb el corró, d'uns 3 o 4 mm de gruix, les tallem i marquem amb el segell  i les posem a la safata del forn, una mica separades ja que creixen  una miqueta en coure's. 
             
Les pintem amb l'ou batut i s'enfornen uns 15 minuts a 180 graus.

                          
      
I si en volem regalar  posades en bossetes de celofana farem feliç a més d'un!

Comentaris

  1. Jo tinc una recepta de torata de San Blas típica dEuskadi que també la volia fer per avui, però al final se m'ha passat. No sabia que existien els blaiets però tenen una pinta temptadora!

    ResponElimina
  2. encara que sóc més de salat que de dolç, aquestes galetes es veuen boníssimes.

    ResponElimina
  3. No coneixia aquestos dolsos. ¿son cruixents? Tenen molt bona pinta, els haurem de provar a fer.
    Petons

    ResponElimina
  4. mmmm... semblen ben bons, aquests blaiets. No els coneixia, no. Amb la farin d'ametlla deuen quedar molt aromàtics... petons!

    ResponElimina
  5. quina pinta aquests blaiets!! per acompanyar el meu café del matí genials ooi? si pogués atravesar la pantalla...quin perill! jeje ptons

    ResponElimina
  6. M'encanten aquestes tradicions, que lliguen un dolç a una festa... i pobra de tu que te la saltis, que els de casa es queixen segur, je je je...
    Amb l'ametlla han de quedar més gustosos, segur ;)

    ResponElimina
  7. No coneixi els Blaiets! aquestes tradicions no s'han de perdre! tinc una coneguda que el nen és diu Blai, l'agafo per a donar-li segur que les farà !

    ResponElimina
  8. Qué bons que són...! I ara amb la recepta, que no coneixia, els puc fer!

    ResponElimina
  9. No els coneixia...Caldrà provar-los per comprovar com són de bons.

    ResponElimina
  10. Si t'han quedat....em podries enviar uns quants??? han de ser tan bons.....
    Aquestes tradicions no s'han de deixar perdre!
    Petons, Dolça!!!
    Olga

    ResponElimina
  11. Que bons els Blaiets !!! Que be que t'han quedat, fan molt bona pinta Dolça. Ara amb la teva recepta ja els podré fer.

    Una abraçada, Agustí CAngrejo Grande

    ResponElimina
  12. Aquí a Reus deus ser típic això dels Blaiets, però jo no ho coneixia pas!
    sembla hagin d'estar bons!
    ptns!!

    ResponElimina
  13. Fa tant de temps que no en menjo...
    I això que tinc una amiga ganxeta!
    Nani

    ResponElimina
  14. on puc trobar el motlle?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé si ets la mateixa persona a qui vaig enviar un DM per instagram.
      El segell el feien a la Llauneria Mata i ja fa uns quants anys que va tancar.
      Ara pots trobar motlles fets amb impressora 3D a Nina’s Cake del carrer del Vent de Reus o posant-te en contacte a través d’instagram amb el Marc de @volumetricpixel.

      Espero haver-te ajudat
      Ptnts
      Glòria

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides