melmelada de llimona

Ja sabeu que qualsevol excedent de fruita que cau a les meves mans "corre perill" de tornar-se melmelada. I quan són llimones... això de fer-ne melmelada es complica una mica. Fer la mateixa recepta de la taronja amarga no serveix, encara queda massa forta, almenys pel gust dels de casa meva.
Per "amorosir" la fortor del gust de la llimona he fet com amb les olives, he tallat les llimones pel mig i les he posat en una barreja d'aigua amb sal (proporció 9 a 1), les hi he tingut un dia sencer, després he canviat l'aigua i les he tingut en remull en aigua  durant tres dies, canviant-la cada  24 hores.
Escòrrer bé les llimones i escaldar-les en aigua bullint. Refredar-les ràpidament en aigua ben freda. 
Separem la polpa de la pell i la pesem. Per cada quilo de polpa hi posem un quilo de sucre i fem la melmelada com tinguem costum, en el meu cas la he fet al microones. A màxima potència i treient-la cada deu minuts per poder-la remenar. Així fins aconseguir la consistència que ens agradi. Aquesta vegada en total ho he fet 70 minuts ja que sino em quedava molt aigualida.
Posada en pots, tapada i esterilitzada al bany maria... uns quants pots  que serviran per galetes, cocs... ja ho anireu veient!

Comentaris

  1. No n'he menjat mai de melmelada de llimona, i molt menys se m'hages acudit fer-ne. Però el teu procés m'ha semblat molt ben estudiat i la pinta la fa ben bona!!! Una abraçada.

    ResponElimina
  2. A mi em passa el mateix, vinga a provar noves melmelades! Però amb la de llimona encara no me n'havia sortit prou bé. I això de la sal que expliques em sembla fantàstic per a resoldre el problema! T'ha quedat d'un color preciós. Petons.

    ResponElimina
  3. Ostres, quina manera més diferent de fer la melmelada de llimona, no havia vist mai això de posar-la amb sal...
    Jo l'escaldo uns quants cops en aigua bullint i després la bullo fins que s'estova. Llavors peso el pes i calculo la quantitat de sucre.
    M'encanta la melmelada de llimona! I és una bona manera d'aprofitar els excedents.

    ResponElimina
  4. Ha de ser una melmelada ben especial, mai l'he provat la melmelada de llimona, així que el llimoner de casa els avis corre perill!! En faré una mica per probar-la ;)
    Petonets Dolça, i bon cap de setmana.
    P.D: Aviam si organitzem una altre quedada... Un picnic de Primavera? jejeje

    MAR, de EQNME

    ResponElimina
  5. L'altre dia vaig acabar l'ultima que quedava, però tinc el llimoner ple, qualsevol dia m'hi poso...
    Petonets

    ResponElimina
  6. Aixó es una pasada, tenirlas amb aigua i sal, bona pensada, així no amargueixen tan....molt bè !!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Jo vaig menjar una vegada melmelada de llimona i la veritat és que era molt bona, però realment és difícil treballar amb un ingredient tan àcid. Em sembla molt bé tot el procés que has anat seguint per aconseguir, com tu dius, amorosir aquesta acidesa.

    Petonets

    ResponElimina
  8. M'agrada molt la llimona, i la mermelada no l'he provada mai, m'ho apunto que de ben segur que m'encanta.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. oh! aquesta no l'he probada mai! pero veig que t'ha donat feina amb tants dies de repòs! Segur que ha valgut la pena!!

    ResponElimina
  10. Dolça, les melmelades de cítrics són molt llargues de fer, i tot el què has fet està la mar de bé, l'únic que encara no he fet mai és fer-les al microones.

    jajaja

    ResponElimina
  11. mai he fet melmelada de llimona, però haurem de provar

    ResponElimina
  12. Jo quan tenia llimoner ho vaig provar, i no em va agradar!!! Tampoc em va quedar amb aquest to!!! i tampoc vaig fer tantes coses!!!(potser pq la recepta era en anglés...jijiji!) ptnts

    ResponElimina
  13. Molt interessant el procés de la melmelada de llimona. Jo no n'he fet mai perquè no sabia com fer-ho per treure-li tanta acidesa!
    Petons

    ResponElimina
  14. mai n'he fet ni n'he taastat, i mira que m'apassiona la llimona! aixo ho tinc a pendents! petons

    ResponElimina
  15. Gràcies per tots aquests consells per afer aquesta confitura tan bona. Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  16. Una recepta molt interesant.. no he menjat mai melmelada de llimona, i veig molt bona idea aixó de fer com amb les olives perquè no sigui tan amarga.

    ResponElimina
  17. Uuauu! No le provat mai la melmelada de llimona, te que estar tant bona... petons

    ResponElimina
  18. No he fet mai melmelada de llimona. En canvi, la meva germana és molt aficionada a preparar-la. Hauré d'espavilar-me.....
    Petons, Dolça!!!
    Olga

    ResponElimina

  19. Dolça; A mí, em passa com la Mireia i la Bet, dels fruits saborosos, no ho he provat mai amb microones i el procés, es força llarg.
    Salutacions Dolça¡¡ :O)

    ResponElimina
  20. És veritat, sembla que tinguem telepatia! Apa, ja pots anar fent creps...encara que jo l'he usat de les nenes dels Fruits Saborosos.
    Nani

    ResponElimina
  21. Hola Gloria. Me tengo que ir acostumbrando jj ya que han sido unos cuantos años llamándote Dolça jj. Me disculparás si en alguna ocasión te lo vuelvo a decir.
    Solo he hecho una vez mermelada y como solo la comía yo porque en casa no son mucho de ellas, decidí no hacer porque algunas como es este caso, son un tanto laboriosas.
    pero ya me gustaría poder probarla porque tiene que estar muy rica, quizás con un punto de acidez pero me encanta jj.
    Saludos

    ResponElimina
  22. Mira, más vale tarde. Acabo de descubrir esta mermelada por casualidad... y a mí el limón me encanta. Anotado.
    Eva es más de mandarinas.
    Saludos desde Waterbridge.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Si sou per aquí i em voleu dir alguna cosa, l'acceptaré de bon grat i sempre serà tinguda en compte.

Entrades més llegides